Snygga cash

Det ska tryckas nya sedlar. Motiven blev de förväntade, porträtt av Blondinbella, Peter Jöback och Lars-Åke Lagrell. Personligen struntar jag i vilket. Däremot skulle jag gärna se en förtydligande text efter valören, exempelvis:

200 kronor stulna av arbetarklassen

Så får det gärna se ut till vi hittar ett bättre sätt än marknadsekonomi när det gäller att cirkulera objekt.

4 reaktioner på ”Snygga cash

  1. Jag tycker att det borde stå tryckt på sedlarna hur mycket sedeln är värd i tid för t.ex. en restaurangarbetare . På 100 kr sedeln borde det stå typ 1,7 timmar.

    Det skulle få fler att förstå pengarna egentliga värde. Den där där onödiga prylen du nyss köpte kostade 12 timmar av ditt liv…

  2. Självklart tycker jag som dig, egentligen. Men så länge jag tvingas att emellanåt ha pengar på mig vill jag inte riskera att fiska upp en Astrid som stirra på mig med ett hånleende. Mycket bättre med sur och gammal reaktionär lesbisk tant som skrev bra spökhistorier.

  3. Intressant att det blir nya sedlar, när staten är så jävla mån om det kontantlösa samhället.

Kommentera

