Fredagsmys helt utan sponsorer

Läs vidare här. Och här. Tune in, turn on, plug out

5 reaktioner på ”Fredagsmys helt utan sponsorer

  1. Fan vad bra! Jag har gjort det till en vana att de få gånger jag befinner mig i stora matvarubutiker stänga av reklamskärmarna som basunerar ut tv shop-liknande smörja överallt. Nu ska jag börja med det här också.

  2. fantastiskt! Hade förut en traditionslikn. grej att ibland när jag var påväg hem nattetid så klättrade jag upp på ett hustak och släckte ner en lång kolumn med stora reklamskyltar. Man bör dock vara försiktig då jag senast fick mig en kyss ala 420(?)V (vilket för mig in på ett annat lika viktigt som förbisett ämne, elektriker som vad det verkar bara inte kan sluta skala sladd. Ok, köper ju att sladdarna måste skalas lite för kontaktyta men det får absolut inte sticka ut flera centimeter från strömbrytare/kontaktdosor/… Under motorhuven, i kylskåpet, i badrummet, ja överallt dessa tunna nakna förrädiska kopparflätor. Det värsta är att de ser ju inte alls farliga ut, kan tom va lite lockande, i rätt ljus ser det ut som guld men fyfan om man låter sig luras. Tar man på ”guldet” så gör det ont, har man otur kan man faktiskt få jätteont! Och det elmännen(ja, det är faktiskt oftast män) gör med sladdarna är en one way trip, går liksom inte att trä på sladdskalet igen(tro mig, har försökt. och även om det skulle gå så.. sladdskal, liksom,vart fan köper man det?!). Retorisk fråga, vilka vet massor om el, koppars lättfotade valenselektroner och isolatorer? Och vilka äre som trots det (pga?!) fortsätter att skala kabel som om det inte fanns nån morgondag? helvete, imorgon äre jag som ringer Täppas!)

  3. Det bästa är att det i reflektionen ser ut att vara Securitas som marscherar förbi i bakgrunden…fuck the police.

Kommentera

