Spotifiering i The New Inquiry

Mycket intressant text om spotifiering – eller ”Spotivangelism” som de föredrar att kalla det – i tidningen The New Inquiry.

En reaktion på ”Spotifiering i The New Inquiry

  1. Skulle säga att de de pratar om är något annat än spotifiering i din bemärkelse, utan mer kringfenomen.
    Kom att tänka igen på denna artikel för att jag just såg en kommentar på facebook.com där en av mina vänner skaffat sig spotify, och första kommentaren var ”Äntligen!” från en redan troende.

    Det är delvis samma krafter som förr kanaliserades genom fildelning som nu finner tveksam glädje i att kunna lyssna på musik enkelt och gratis/billigt. Detta och inlåsningen, hur folk fås att investera i tjänsten (playlists till/från vänner) och så är antagligen det som bidrar till den predikande tonen.

    Åh vi måste fixa fildelning som är enklare och bättre än spottkoppen snarast.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s