Culture and Economy in the Age of Social Media

image

Tänker ägna närmaste tiden åt att läsa Christian Fuchs bok Culture and Economy in the Age of Social Media. Den knyter an till både böcker och ämnen jag skrivit om nyligen.

Dessutom är den roligare än titeln antyder. Ok, jag ljög lite nu. Men jag ska försöka ha kul när jag läser den. Den tar trots allt upp viktiga saker som:

  • Att företagen som driver de riktigt stora plattformarna vet mer än någon säkerhetstjänst någonsin vetat om de medborgare de varit satta att övervaka.
  • Vad de egentligen tjänar pengar på
  • Förhållandet mellan kultur och ekonomi
  • Var internet och kultur egentligen slutar och börjar
  • Det arbete som skapar och är en förutsättning för allt detta
  • Och såklart, ideologi!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s